I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Wednesday, June 2, 2010

baby yg kiut miut (:



Disebabkan isu pembuangan bayi semakin menjadi jadi ni, aku tertarik untuk membebel mengenainya.
act, ku btl btl benggang dgn org org yg tak bertanggungjawab nih.
kalo time seronok sume sume pown manis. tak engat dunia. bile Allah SAW kurniakan sesuatu yg paling mulia d dunia ni ,, kau buang sesuke hati. kau buang mcm sampah.
dlm longkang
dlm tong sampah
dlm jamban
malah kau tergamak tanam !
manusia jenis apa kau ni
kau dah buat dosa dan tergamak kau tambah dosa kau ??


mmg btl la,
di alam binatang, tiada manusia tp di alam manusia ade binatang !


mungkin kau anggap, bila ia dilahirkan
ia akan menyusahkan kau
mungkin jugak sbb kau org paling bodoh sekali kalo ko anggap bayi bayi ini tidak cumil.
kau tgok ni 













haaaa, tgok la ni.
cumil kan. sbb tuh la kau bodoh kalo ko buang makhluk cumil ini.
kalo ye pown kau tanak
ko tak perlu la nak buang buang
ramai lg org yg de ikatan sah atau lbh tepat lg dah nikah
tp still tade anak


pelik btl aku. 
yg tak halal jugak yg senang dpt anak. 
tp tanak gunakan ia sebagai satu keinsafan dlm diri masing masing.
tuh la yg dikatakan ujian dr Allah SAW
dah bg hint suroh balek ke pangkal jalan.
tp ta phm phm.




buat sesiap yg berkenaan,
bg aku mungkin kau dah buat silap
tp kau fikirlah kenapa silap itu berlaku
mungkin untuk beri kau pengajaran
untuk kau berfikir
untuk kau berubah
jgn kau pikir bila kau buangkannya
semuanya akan kembali seperti biasa
lbh baek kau pelihara.
sbb satu hari nanti kau akan berterima kasih atas kehadirannya
kau tau kenapa ?
kerana dya telah memberi keinsafan kpd kau.
percayalah ! walaupun kau da buat silap
masih ramai lg yg akan tolong dan bimbing kau kembali ~


renung renungkan, selamt beramal.. heee



No comments:

Post a Comment