I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Wednesday, June 2, 2010

keep praying for all muslim at Gaza!

ye mmg betul, kita kita haruslah mendoakan saudara seagama kita d Gaza. tp de pulak yg menghantar mesej sebegini d fb :


"Tak faham...kenapa susah sangat sesetengah rakyat Malaysia yang nak menyokong Kempen Gelapkan Gambar nie...Bukannya susah pun,cuma tukar gambar tatapan korang tu kepada gambar hitam selama seminggu...hmm...Bukan nak ajak diorang pergi berperang pun...cumew nak tunjukkan tahap keperihatinan kita terhadap isu yang Berlaku di Gaza jer...Tapi kalaw benda senang macam nie pun tak boleh nak dibuat...Tak tahu laaa...
Nampak sangat yang diorang nie HIPOKRIT...Mulut mencaci kekejaman Israel tapi apa tindakkan korang??Hari2 menyalahkan umat Islam kerana tak bersatu...tapi??
Sayang sangat korang sampai tak sanggup nak tukar gambar korang yang "Hensem@Cantik" sangat tue...Apa yang korang rugi kalau korang sertai kempen ni?tak ada apa2 pun kan?...fikirkanlah~
Pepew pwon...ni hanyalah sekadar pendapat ak jer...law korang ad sbb @ alasan tersendiri..taa pew.."


ye itulah katanya..
bg aku tak perlu lah nak emo sbb tak tuka profile pic d fb kepada gambar gelap. sepatutnya kita perlu emo sbb Gaza kini dalam ancaman dari pihak pihak yg tak berperikemanusiaan. tak semestinya ta tuka pic kpd gelap thats mean korg tak support n tak prihatin dgn apa yg di alami oleh Gaza. de je yg sebok menperjuangkan kata kata semangat untuk Gaza d fb. siap kumen berlambak lambak. tp korg tau ke sbnrnye niat d hati diorg tuh hny suke suke menperbanyakkan kumen mengumen atau betul betul ikhlas mendoakan mereka yg terlibat ?? yang penting, pokok pangkal, niat d hati masing masing n doa korg kpd mereka yg sgt sgt memerlukan di sana..

Ya Allah, kau berikanlah pelindungan mu kepada umat mu d sana. kau selamatkanlah mereka dr perbuatan keji kaum kafir. kau berikanlah balasan untuk mereka yg masih tiada sifat keperikemanusian Ya Allah. hanya kau Maha besar, Maha pengampun dan Maha kuasa. Amin ~

SAVE GAZA !

No comments:

Post a Comment