I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Monday, June 21, 2010

PLKN

Sebenarnya pagi tadi aku baru je lepas hantar sorang sorangnya adik kesayangan aku ke Bukit Jalil. Adik aku ni dapat kat Kem PLKN Jiwa Murni di Gunung Semanggol, Perak. Wahhh, anak manja sudah mahu belajar berdikari. Al maklum laaa.. Dia ni anak bongsu, tak pernah berenggang langsong dengan ma. Dah la degil, tak mau dengar cakap langsong.. Yang paling aku benggang dengan dia ni, dia suka sangat peluk dan cium pipi aku bile nampak aku balik rumah sambil jerit macam ni.. " eh, gemok dah balik !! ". (Eh, dia adik saya ye.. Tak salah pun berciuman. Haha.) Tau la rindu sebab aku duduk rumah sewa. Tapi rumah sewa pun bukannya jauh dari rumah. Tiap kali hujung minggu mesti jumpa. Haih, mengada ngada betul lah !  Yes, yes ! Kau pergi PLKN, motor kau secara tak rasminya jadi hak aku. Kau tau, adik aku ni dengan bangganya tak bersetuju yang PLKN tuh 3bulan. Dia punya lah rajin pergi ambil kalender then kira kira hari yang akan dia lalui kat sana (nampak sangat tak sanggup nak duk sana). Kesemuanya hanya 2 bulan 14 hari sahaja. Wahhh, tak boleh blah kan.




2 Hari sebelum, masa packing barang.

Ma : Adik, nanti pergi kedai beli sabun basuh baju ok. Jangan lupa beli berus baju sekali tau.
Adik : Ok ma, nanti petang adik pegi beli. Daia bole kan ma ?
Ma : Bole la, tak kesah la apa apa pun.
Adik : Mak, adik tak mau la beli berus baju.
Ma : Laa, kenapa pulak ? Rumah ni mana ada berus spare.
Adik : Adik nak bawak mesin basuh jela senang. 



Adik, kalau kau nak bawak mesin basuh, baik tak payah pergi PLKN. Tuh la mengada ngada sangat. Macam mana nak berdikari. Haih.. Saba jela. Sesuka suki je dia nak bawak mesin.



Ni lah gelagat dia pagi tadi, sebuk mendaftarkan diri ke hulu ke hilir.




 Ini dia my beloved lil'bro Reez Hashim.
(jangan tengok muka aku, cam bodo je buat muka mcm tuh.)




Ohh reez, sila pulang cepat ya. Walaupun pangai kau macam cibai tp kau tetap adik yang aku sayang sangat sangat ! Ingat pesan aku, pergi sana jangan nanges nanges tau ! Yela, kecian kau, tak ada aku kat sana nak tolong dodoikan kau sebelum tido.HAHA Lagi satu, jangan kencing malam yee. (eh, jangan salah anggap, saje menyakat adik aku ni. dia tak kencing malam oke !)



I already missyu adek !!


6 comments:

  1. eyh..emy wirawati lu..hehehe

    ReplyDelete
  2. heheh..kalo x,ktne emy ngn pokcik jmpe lak dear..=)

    ReplyDelete
  3. ohh, ca tatau la. korang meet at PLKN ke ?? wahhh

    ReplyDelete
  4. ye..kt c2 la ktorg jmpe...=)....
    ade cte kt blog dulo dulo kala..hehe

    ReplyDelete