I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Friday, July 16, 2010

My Ambition (:

UPSR
Masa ni nak jadi Polis ! Ye, aku suka tengok cerita Gerak Khas. Boleh kejar kejar orang jahat. Boleh ada pistol sendiri. Aku pun suka menyanyi jugak time ni. Bila aku tengok Gerak Khas The Movie tuh ada je polis menyanyi masa jamuan dinner dorang. Wahhh, perasaan ingin menjadi pasukan penyanyi polis membuak buak dalam hati. Tapi mak kata tuh semua dalam cerita je. Betul ke ?



PMR
Masa last paper PMR, semua kawan kawan seangkatan aku sebuk pergi cari CC sbb nak on9 pemohonan masuk ke sekolah teknik. So, secara tak langsung, aku pun bercita cita pulak nak jadi Engineer. Haahhaha. Al maklum la, teringin pulak nak wat KLSC pulak sbb nak lawan KLCC. Haa ? Apa ? Korang tatau KLSC tuh apa ? KLSC tuh stand for Kuala Lumpur Scha Centre. Eh, jangan la jelous ok. Aku pun nak cipta nama jugak. Yela macam macam menara dah ada. Mustapha Kamal pun ada menara kan. 

haa, tengok ni. ni la menra yang aku idamkan. eh bukan yang klcc tuh k. 
korang nampak tak yg tengah tengah bawah jambatan klcc tuh ? 
haaa, tuh la dia menara idaman aku. cukup la kecik kecik. besar besar pun nak wat pe kan.

SPM
Bila dah dapat masuk sekolah teknik, baru aku perasan yang aku tak ada soul dalam bidang yang aku ambil iaitu Kejuruteraan. Jiwa aku adalah menulis. Segala cerpen, lyrics, dialog dan mencarut ke dalam buku buku aku. Bila tengok Azlina pengacara majalah 3 tuh kat dalam tv, aku pun sebuk pergi depan cermin sambil mengomel sorang sorang. Tengah tengah mengomel sorang sorang suddently jeh ada orang masuk bilik, ahhh malunye.. Ohh man , i'm crazy ! Ya ! Aku nak jadi Wartawan. Dah la aku ni sangat talktative. Ohh sama macam ain cinta saya. She's talk to muchh ! Aha ! Adoi, bila dapat jeh result, semuanya tak tergolong dalam kategori cemerlang lah ye adik adik. Hoh ! Masa tuh, dalam kepala otak aku segala macam dah berakhir. Konon konon dunia dah jadi tonggang langgang di sebabkan result yang tak berapa nak best kan.

ini dia pengacara majalah 3 kegemaran saya !
Azlina Redzuan (eh betul ke aku eja nih ?)

College
Haaaa, ini yang sedang aku hadapi sekarang. Zaman college. Bila dah sedar yang sebenarnye aku ni teramat amat lah minat dalam bidang penulisan dan penyiaran. Tapi even aku dah sedar semua itu, seribu kali sayang lah ye kerana aku tersilap ambil course Account la pulak. Haihh ! Kau bayangkan lah. Aku dah dapat dah kos yang aku minat sangat sangat, Diploma Kewartawanan. Tapi disebabkan aku tak fikir panjang time tuh, aku ambil la course yang sekarang  ni. Yang menjadi persoalan sekarang ni, aku jadi ACOUNTANT ? Sumpah tak ada ciri ciri langsong ! Kira kira nombor lagi. Setakat kira duit aku pandai la. Hahaha


Buat kau orang yang pernah salah pilih course macam aku, dun wori sygs. Itu semua tak bermaksud kau dah silap arah dan dunia kau dah pun jadi gulap gulita. Kau still boleh balik kepada course kau minat. Semua itu jadi sebab kita nak mencari mana yang terbaik buat diri kita. So jangan la nak meraung segala bagai bila tak boleh bawak corse yang telah kau salah pilih. Kalau kau dapat course yang kau minat gila gila pun, belum tentu kau boleh berjaya sampai ke tua kan. Just follow the flow ok. 

(:

1 comment: