I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Thursday, September 9, 2010

tanda tanda kereta kau orang tersangatlah kotor giler...



1. Ada pokok renek yang tumbuh kat dinding pintu kereta.


2. Sound audio korang tak jelas pasal habuk dah berketul ketul kat antena.


3. Terdapat contengan habuk 'Basuhlah kereta' kat merata badan dan cermin kereta.


4. Dari jauh kereta korang tak nampak macam kereta pun.


5. Kereta korang berbau cam barang barang lama yang ada dalam stor.


6. Kawan kawan engat korang dah tukar kereta dari warna putih ke warna kelabu asap.


7. Kena kompaun kerana kereta korang di sangka sampah yang tersadai didepan rumah.


Abu : Ish kau ni jangan la buang sampah merata rata.
(sambil mengangkat kereta itu dan campak ke dalam tong sampah.)
Ahmad : Itu bukan sampahlah bodoh !


8. Jiran sebelah meng'offer' diri untuk mencuci kereta korang.


Nek Mah : Bak sini nenek tolong basuhkan kereta kau Man, tapi ada upah lah.
Man : Boleh jugak nek. (berbangga sungguh)
Selepas selesai mencuci kereta itu.
Nek Mah : Man, ni haa nek dah cuci.
Man : Berapa nek ??
Nek Mah : RM500 jeeee... 
Man : Mak aiii nek ! Mahalnye, dah sama macam saya buat bayaran installment kereta je ni.
Nek Mah : Dah kereta kau berkerak sangat.. 


9. Burung buat sarang kat atas bumbung, mesti burung tu engat kereta buruk yang tak pakai.


10. Terpaksa sental kereta dengan kertas pasir untuk mengikis kotoran yang dah pun sebati.




Bukan susah sangat nak basuh kereta ni. 
Kalau malas atau tak ada masa... pusat mencuci kereta kan berlambak lambak. 
Cuba bayangkan kalau badan korang tu tak mandi. 
Hah, apa korang rasa ?

No comments:

Post a Comment