I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Sunday, December 12, 2010

move on si putus cinta.

hye hye (:
minggu ini adalah salah satu minggu aku yang sangat membusankan. 
kau tahu kenapa ? 
sebab ketiadaan aktiviti yang mampu membantu aku untuk melupakan kisah kisah cinderella aku atau pun snow white aku yg masih mengganggu fikiran aku ni. 
atau kau orang rasa aku patut tak kumpul katak.
then cium semua katak katak tuh. 
kut kut la boleh jadi putera katak. HAHA.
**okay, tak payah gelak, sumpah tak lawak kerna hati sedang lara. chewahh !


memang susah nak lupakan seseorang.
kadang kadang sampai migrain.
migrain bukan biasa biasa, tapi luar biasa jadinya macam ni ha,

sayangs, 
migrain ni tak boleh dibuat main main. 
ia jugak boleh buat kepala kau orang rasa macam ni,

haaa, bahaya kan kan kan. 
kalau kau orang nak tau kesan kesannya sila click kepala saya migrain.

haiyoo, apa susah. lupakan jelah !
bercakap memang senang. tapi nak melakukan itu pasti perit kan.
aku tahu. semua pun tahu.

kau orang haruslah mengisi hari hari kau orang dengan activity activity yang boleh kau orang lupakannya seperti keluar lepak bersama rakan taulan,
tapi awas ! jangan buat activity yang pernah kau orang buat ketika bersamanya dahulu kerana ia akan menambahkan keresahan dalam hati kau orang.
kadang kadang kepala hotak aku yang adakalanya bergeliga ni berfikiran positive.
ye, aku mesti move on. sampai bila aku nak berpaling ke belakang je kan.
aku kena pandang kehadapan, jangan menoleh lagi.
ohh yeahhhh, semoga berjaya !

tp,
hoh ! sekejup je aku positive. then balik seperti biasa dan kembali migrain.
kembali mengenangkan segala bagai kenangan yang pernah hinggap kat dalam diri aku ini.
maaf, ia bukan hanya hinggap, malah dah menetap kat hati aku ni. 
mak aiii, mungkin aku terlebih jiwang untuk entry kali ni.
tapi haku pedulik hapa kan,
ini belog bebelan aku. haku punya sukalah.
haa nampak ni ?

haa, kan ni belog aku.
sapa nak baca, sila lah. amat dialu alukan.
maka yang tak suka, apa lagi yang di tunggu ?
sila blah.

okay, sambung semula. 
ada yang berpendapat, alahh, lupakan jela kalau bermasalah.
kenapa nak pikir masalah lagi. buat sakit hotak je.
memang, memang tp kau tahu tak, bila nak lupakan itu pun adalah masalah. 
bila kau sayangkan seseorang dan si dia telah memberi masalah kepada hubungan kau orang, 
memang patut kau lupakan. ianya memang amat amat wajar.
tapi ianya menjadi masalah kerana, 
walaupun si dia telah membuat masalah sejahat mana pun, jika sayang masih lagi ada, 
maka tidaklah dapat untuk kau lupakannya.
yelah, takkan la sebab kesalahan itu dah boleh melunturkan kasih sayang kau orang kan.
tak mungkin tak mungkin.
paling paling pun, ambil masa nak lupakan.
bak kate pepatah, 
dalam masa sehari kita boleh mencintai seseorang, 
tapi mengambil masa bertahun lamanya untuk melupakan seseorang.

bila susah nak lupakan, 
maka kau akan rasa 1 saat ibarat 1 tahun lamanya
**okay, nampak sangat aku tipu.
1jam ibarat 1 tahun lamanya. cukup la k.

mungkin ada kawan, rakan taulan kau suruh kau memulakan hidup baru dengan seseorang yang baru dan dengan segalanya yang baru.
tapi mungkin kau orang buat semua tuh tak ikhlas.
atau kau orang mungkin hanya memberi harapan kepada si dia yang baru.
kerana tiada keikhlasan dalam hati kau orang.
ye ye, aku tahu memang susah sangat nak lalui. 
tapi mungkin ada lagi satu cara lagi.

mungkin kau orang perlu mengambil risiko dengan kembali kepada si dia yang penyumbang masalah itu. 
macam ni,

haaa, macam ni la.
yela, kalau dah cuba macam macam pun still susah nak lupakannya.
risiko yang kau harus ambil ialah, 
si dia mungkin akan mengulangi kesalahannya lagi, lagi dan lagi.
sekian terima kasih (:


randombebelan : kita harus memulakan semula semua kenangan 
dimana cinta kita bermula dulu.

2 comments:

  1. babe, kalau aku.. aku suka busykan diri. bila dah letih TIDOOOO takyah ingat pape. :)

    ReplyDelete
  2. biasa la kehidupan. mcm tu lah

    ReplyDelete