I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Saturday, February 19, 2011

Basikal itu pengubat tauuuu (:

Hoi hoi kau orang.... hoi rindu lah !! Dah lama tak membebel di sini. Yela aku kan MC, sekali dengan belog ni pun MC jugak lahhh. Aku dapat MC sampai 3hari tauu ! Tambah dengan cuti Maulidur Rasul hari selasa lepas, bermaksud 4hari lah aku di rumah hanya terbaring menanti orang melayan kerenah aku ni. Terima kasih kawan kawan. Silalahh jeles ye semuaaa (: Yela, dengan tiba tiba je aku boleh demam mengejut babe ! Dengan aku aku sekali terperanjat. Ntah macam mana boleh demam. Tapi sekarang dah beransur pulih. Alhamdulillah...

Aku memang dah lama gila nak naik basikal. Merengek rengek aku dekat semua orang yang aku nak sangat naik basikal. Dari awal tahun hari tu kut. Tapi tade sape pun nak bawak aku. Kesian kannnn. Tapi diatas belas kasihan semua housemate aku, dorang bawak aku ke taman botani, putrajaya. Wahh wahhhh, belas kasihan ?? Ye anak anak sekalian. Belas kasihan laaaa, tak kan la dorang nak tinggalkan orang sakit sorang sorang dekat rumah kannn.

Maka dengan itu happylah aku sepanjang perjalanan ke taman botani itu. Hati dah berbunga bunga riang. Tak sabar nak naik basikal. Bila sampai je aku terus pilih basikal yang aku nak, Dan aku pilih basikal ala ala cerita korea gitu tauuuu. hehe Aku pun mengayuh dengan rakus sekali. Mana tak nyeee, beria ia aku nak naik basikal. Memang dah sama macam kera kena belacan laaa. Ehhh bukan bukan, salah pepatah. Dah macam kera dapat bunga la jawabnye. Nak terlompat lompat jugak la atas basikal tuu, punya lah happy dapat naik basikal.

Bila aku kayuh basikal tu sampai tepi tasek aku nyanyi nyanyi. Wahhhh, sungguh nyaman. Suka betul aku tempat tempat relax macam tuuuu. Sumpah aku rasa tenang sangat sangat. Tapi terdetik jugak dalam hati aku ni, kan best kalau datang tempat yang aku suka ni dengan orang aku aku sayang. Sape setuju ?? Angkat tangan macam saya ni 
**gaya ala ala pengerusi kelab kebudayaan kampung pisang cerita hantu kak limah balik rumah** 
HAHA, macam banggang kan cerita tuuu. Sumpah aku gelak sampai habis cerita tu, burger kat tangan yang aku nak makan masa tengok cerita tuh pun sampai ke sudah aku tak gigit. HAHA asek dok tergelak jeee, memang tak sempat aku nak jamah langsung ! Okay okayyy, dah lari cerita lain ni. Balik pada cerita yang asal.

Motif aku cerita pasal aku dapat naik basikal ni sebab, lepas aku dapat naik basikal je tiba tiba dari demam, punya lah aku hyperrr sampai semua perli. 
"Aikkkkk, kenapa orang sakit ni macam hyper semacam jee ? Terlebih dari orang sihat nampaknye " 
Haaaa, macam tula aku  kena perli. Then demam serta merta hilang babe ! HAHA pengubat demam rupanyeeee. Kalau aku tau, dah lama aku pergi naik basikal tauuuu.

Tapi sumpah pas ni aku nak pergi main basikal dengan seseorang yang aku rasa selesaa. Tapi sape ek ?? Sape nak ikut angkat tangan macam saya lagi sekali ! HAHAHA

No comments:

Post a Comment