I made this widget at MyFlashFetish.com.

corner


Hye hye ! Welcome to Blog Bebelan Cikgu Secha! ^_^

Marquee

mood


kau kene bebel

Wednesday, February 20, 2013

Karma :)

Assalamualaikum semuaa :)
Hari ni saya update di tengah tengah malam yang sunyi sepi.
Rumah sunyi sepi, yang kedengaran hanyalah dengkuran luar biasa daripada semua housemate :p
Hahaha so comel ok !

Hari ni saya nak jadi cikgu.
Panggil saya cikgu scha ok murid murid sekalian.
Hari ni cikgu scha nak cerita satu cerita untuk awak awak semua.
Satu ketika dahulu, cikgu ada kawan baik. 
Semua benda nak sama je.. 
Pencil case sama, baju sama, kasut sama, gelang sama, beg skola sama, sampai underware pun nak sama :p
*ok, yg last skali tu cikgu tipu. haha*
Semua hobby pun nak sama.
Jalan pegang tangan...
Pergi skola, rambut tocang sama sama jugak.
Bff la katakan............

Macam ni, 


Tapi satu hari bfff cikgu tuh asal salah faham dengan cikgu.
Terus dia tak bertegur dengan cikgu..
Malah lepas tu dia buat cerita ntah apa apa belakang cikgu.
Cikgu sabar jela sebab cikgu sayang dia...
Tapi mcm mcm lg yang dia tokok tambah.
Bila dia dah berubah sebegitu rupa,
Semua barang yang kitorg beli sama macam kembar tu dia tukar.
Tanak pakai sama dah dengan cikgu.
Walaupun dia dah jadi macam backstabber,
Cikgu tak tukar sebab cikgu sayang semua tuuu, 
kebetulan pule, cikgu bukanlah anak orang senang nak tukar ganti barang macam tu jeee ;p
Cikgu tak marah bff cikgu tuh, cikgu tak benci pun dia...
Sampai sekarang cikgu tak tahu mana dia pergi.
Memang sedih bila bff yang kita paling sayang berpaling tadah.
Tapi redhaaaaaa je lerrrr yang mampu.
Kannn :)

hahhhh, hamek kau. 
sikit punya kejam jadi backstabber. 
kalau beran, frontstabber la kawan. kan kann.

Tapi cikgu nak ingatkan awak awak semua tau.
Walau macam mana kita baik dengan seseorang, 
Jangan pernah percayakan orang seratus peratus juta ribu ratus ok.
Sebab, sedangkan bffffff yg dah lama kita kenal pun bole backstab awak, 
ni kan pula orang yang baru awak kenal.
Tapi jangan risau....
Kalau katakan situasi yang cikgu cerita ni pernah jadi kat awak, 
tak apa ye sayang...
We have to learn from mistake.
All that can teach us how to aware about anything.
Dan dan dannnnn, cikgu nak tekankan sekali lagi ye kat sini, 
AWAK TAK PERLU RISAU, 
Cikgu repeat, 
Awak tak perlu risauuuuuu, 
Sekali lagiiiiiii, 
Awak takkkkkkk perluuuu risauuuuu sayangggggg....
Biar apa orang nak buat kat kita, 
Jangan kita buat orang.
Sebab, 
Setiap perbuatan ada balasannya :)

Its like karma sayang sayanggg semua,
What goes around comes around baby....

Tapi awak awak semua jangan jadi bangang sangat ye..
Kalau kata orang tu dah tumbuk sepak awk sesuka sesuki dia, 
Jangan la awak biar kan jugak...
Nanti lagi sekali cikgu panggil awak bangang..
Awak marah pulak kan.
Hehee, sorry sorry... Cikgu gurau je awak...
Maafkan cikgu kerana sedikit kurang ajar.
Sesungguhkan cikgu malas dah nak mengajar.
Iloveyouall
Ok byebyebye.


1 comment: